Bibliotekets abonnementer

Her vil du finne en oversikt over tjenester biblioteket betaler for at du skal ha tilgang til.

Forskningsartikler

Gå til Idunn, en søketjeneste for forskningsartikler
Her vil du finne forskningsartikler og enkelte bøker som man normalt vil måtte betale for å få tilgang på. Biblioteket har abonnement som gir deg automatisk fri tilgang så lenge du er på skolens bygg og bruker skolens nett - man trenger ikke å sitte inne på selve biblioteket for å få tilgang.

Aviser

Gå til Atekst/Retriever, en søketjeneste for norske aviser
Artikler i fulltekst fra norske aviser og andre medier. Her kan du finne ut hvordan en sak har vært omtalt i forskjellige nyhetsmedier. Mange av kildene går tilbake til 1984. I tillegg kan du søke i VGs arkiv helt tilbake til 1945. Tilgang via skolens nettverk.

Psykologisk.no, en norsk dagsavis med fokus på psykologi i samfunnet
Dette er en norsk dagsavis for helsetjenestene hvor man vil finne artikler om ny forskning på psykologi-faget, ytringer og ideer fra fagfolk og aktiviteter og kurs rettet mot mental helse. Tilgang via skolens nettverk.