OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

IKT

IKT-avdelingen har ansvaret for digitale systemer på skolen, og Narvik vgs tar del i felles IKT-førstelinjetjeneste i Nordland Fylkeskommune.

Hva betyr det for deg som elev? 

Det betyr at den først personen som behandler saken din sitter enten i Narvik, Bodø, Mosjøen eller på Mo, avhengig av hvem som kan hjelpe deg først. For deg som bruker er målet at sakene skal bli løst enda mer effektivt enn i dag. Hvis saken må løses fysisk vil en lokal IKT-ansatt kontakte deg. Via fjernstyring og chattefunksjon vil dere nå kunne få bistand mens dere sitter i klasserommet. 

Hvordan melder du inn behov for IKT-hjelp? 

Primært ønsker vi at saker kommer inn via sakssystemet, disse sakene vil bli kunne løst raskere enn om man ringer eller møter opp fysisk fordi vi er i stand til å tildele saker med en gang til de som har best kompetanse på å løse henvendelsen. 

Er det slutt på å kontakte IKT-avdelingen via fysisk oppmøte? 

Nei, noen saker krever fysisk oppmøte, men vi ser at de fleste sakene kan løses hurtigere og mer effektivt for alle parter uten fysisk oppmøte. 

Last ned skrivebordsklienten for Teams

Informasjon om Elev-PC

Last ned TeamViewer for fjernsupport

Office365 (OneDrive, Elev-epost, Office-programmer)

Hjelpeportalen

Husk å logge inn med elev-epostadressen din. Adressen din er Feide-ID + @vgs.nfk.no