Lån ebøker

Logo for BookBites Bibliotek-appen. - Klikk for stort bilde

Som elev eller ansatt på Narvik videregående har du tilgang på ebøker gjennom appen Bookbites. Her er en liten guide på hvordan du kan ta dette i bruk.

Slik kommer du i gang:

Feide-pålogging vil bli et alternativ i fremtiden, men frem til da gjelder følgende: Når du har lastet ned appen Bookbites må du først lage deg en bruker basert på din epost-adresse, Facebook-konto eller Google-konto. Når det er gjort må du oppgi ditt lånernummer og pinkoden din. Deretter får du spørsmål om hvilket bibliotek du vil være tilknyttet. Velg Narvik vgs som ditt hovedbibliotek. Får du ikke opp noen bibliotek kan det være at pinkoden din er feil.

Lånernummeret ditt finner du på lånekortet ditt (som du finner i skolebevis-appen PocketID) eller på Visma Inschool (elev/ansattnummer under personalia).
Pinkode får du ved å bruke glemt passord-funksjonen som du finner her.

For elever: Epost-adressen du oppga da du søkte om skoleplass er gjeldende hvis du ikke har kontaktet skolen med opplysninger om ny adresse.

For ansatte: Jobb-eposten gjelder.

Du kan også kontakte biblioteket angående spørsmål rundt innlogging på epost: bibliotek.narvik@vgs.nfk.no

Om du sliter med å finne ut av appen finner du support-siden til Bookbites her.

Appen inneholder skjønnlitteratur og faglitteratur av en generell karakter. Fordi hele bibliotek-Nordland samarbeider om innkjøp har de små skolene et like bredt tilbud som de store.