Parkering

Narvik videregående har tre studiesteder, og parkeringssituasjonen er forskjellig på disse tre stedene.

Frydenlund

Stort sett må man belage seg på å parkere mot avgift på de kommunale parkeringsplassene rundt idrettens hus og rett over veien fra idrettens hus. Bak skolen finnes det parkering for ansatte (parkeringsbevis kreves) og noen plasser dedikert til moped.

Oscarsborg

Det er meget trangt om plassene på grunn av plasseringen i sentrum, og det er derfor lagt opp til at det kreves parkeringsbevis på skolens parkeringsplasser. Det er også mulig å parkere på kommunale plasser i gatene rundt skolen mot avgift, men det er meget begrenset. Særlig på vinteren er det begrenset da brøytebilene må kunne komme frem i gatene.

Solhaugen

Solhaugen har nok parkeringsplasser til å ikke kreve parkeringsbevis. Det er gratis å benytte parkeringsplassene.

Parkeringsbevis

Om det finnes særlige grunner for det er det mulig å søke om parkeringsbevis for å benytte ansatte-parkeringen på ditt studiested. Gyldige grunner går stort sett på funksjonshemming eller nedsatt evne til å komme seg frem. Ta kontakt med ekspedisjonen på ditt studiested for å undersøke mulighetene for å få parkeringsbevis.