Dan Peters besøkte Narvik vgs

Dan Peters fra Fulbright presenterer hvem han er på auditorium på studiested Solhaugen - Klikk for stort bilde John Omland

Fjorårets Fulbright Roving Scholar kom på et forsinket besøk etter at skolene var stengt ned på grunn av covid-19 ifjor.

Fulbright Roving Scholars-programmet ble startet i 1987 for å spre kunnskap om amerikansk kultur og historie. Hvert år sender de lærere og forskere til norske skoler for å holde foredrag for norsk ungdom, og Narvik vgs har hatt stor glede av programmet i mange år. Dan Peters fra Yakima Valley College tok turen til Narvik for å snakke om Black Lives Matter-bevegelsen og koblingene og ulikhetene den har til Martin Luther King og borgerrettsbevegelsene på 60-tallet.