Elever fikk besøk fra kommunens team

Bilde av en smilende Brita Jørgensen som holder foredrag om pasientsentrert helsetjeneste team for helsefagarbeider-elever ved Narvik vgs. - Klikk for stort bilde John Omland Helsefagarbeiderne fikk høre om Pasientsentrert helsetjenesteteam i Narvik.

Med oppstart i januar 2021 er PSHT et relativt nytt tilbud i Narvik, og det hele stammer fra et samarbeid mellom Narvik kommune og UNN. I praksis er det et tverrfaglig samarbeid mellom leger, sykepleiere, ergoterapeuter, fysioterapeuter, farmasøyter og sekretærer. Sammen er de bedre rustet til å hjelpe eldre pasienter med sammensatte og kroniske sykdommer i kommunen med ulike utfordringene de møter i hverdagen. Teamet har et forebyggende fokus og setter spørsmålet "Hva er viktig for deg?" I sentrum.

Om du ønsker å lære mer om Pasientsentrert helsetjenesteteam kan du trykke her. (ekstern lenke fjernet)

Onsdag 27. oktober tok enhetsleder for teamet, Brita Jørgensen, turen til Narvik vgs for å snakke om hvordan teamet fungerer i praksis for de kommende helsefagarbeiderne på Solhaugen. Hos oss på Narvik vgs ruster vi elevene for realiteten som møter dem ute i arbeidslivet, og da er det uvurderlig å for elevene å høre fra dem som gjør jobben den dag i dag. Vi takker Jørgensen som tok tid til oss og ønsker henne hjertelig velkommen tilbake!