Gjengen på Haugen UB kåret til årets HR-bedrift

De to elevene som representerte ungdomsbedriften under mesterskapet poserer foran en vegg dekket av logoen til Ungt Entreprenørskap mens de stolt holder opp diplomet for beste HR-bedrift. - Klikk for stort bilde Helene Leirvik

Elevene i tilrettelagt klasse deltok under fylkesmesterskapet til Ungt Entreprenørskap 20. og 21 mars!

Klassen som hører til på studiested Solhaugen har over lengre tid vært med på å farge lokalmiljøet med de ulike håndarbeidene de selger gjennom ungdomsbedriften sin, og har også tatt på seg mindre og større oppdrag. I begynnelsen av mars fikk de et av sine største oppdrag så langt: å produsere 100 dåpshjerter til dåpstreet i smijern i Narvik menighet.

Etter å ha fått dette oppdraget deltok de under fylkesmesterskapet for Ungt Entreprenørskap i Nordland, hvor to av klassens 12 elever representerte dem. Med på lasset hjem igjen fikk de prisen for årets HR-bedrift. HR er en forkortelse av "Human Resources". På norsk kaller vi dette "menneskelige ressurser", og det handler om hvordan en bedrift benytter seg av kompetansen og arbeidskraften de har.

Narvik vgs er kjempestolte av ungdommene våre og gratulerer så mye!