Jen Atkins fra Fulbright besøkte Narvik vgs

Jen Atkins fra Fulbright holder foredrag om amerikansk samfunn og kultur på auditoriet til studiested Solhaugen. Hun veiver med armene og er engasjert mens hun introduserer seg selv.  På lysbildet bak henne står det: "Hi! I'm Jen. I'm a Fulbright Roving Scholar in American Studies. I'm from New Orleans, Louisiana but I live in Tallahassee, Florida, where I teach dance history to college students." - Klikk for stort bilde John Omland

Elevene fikk en innføring i amerikansk kultur og historie.

I uke 45 hadde skolen besøk av den amerikanske Fulbrighteren Jen Atkins. Atkins jobber ved Florida State University (Tallahassee, Florida) og i regi av Fulbright Roving Scholar-programmet tilbringer hun nå ett år i Norge der hun reiser rundt og foreleser i norske skoler. Fulbright tilbyr flere forskjellige forelesninger/workshoper som er knyttet opp mot amerikansk samfunn, kultur, historie og politikk.

Under besøket forrige uke var «Den amerikanske drømmen» en populær workshop blant elevene. Narvik videregående skole har gjennom flere år benyttet seg av dette tilbudet og både lærere og elever synes det er et meget positivt tilskudd i undervisningen. Vi takker Jen Atkins for besøket og ønsker henne lykke til videre!

Les mer om Fulbright på nettsidene deres