Lokalhistorisk togtur

Oversiktsbilde som viser modellen av Rombaksbotn på et bord og omringet av glass, med elever fra VG1 frisør på venstre siden og Per Henrik Mørk på høyre siden. - Klikk for stort bilde Julia Harbrecht

Elevene på Frisør, design, interiør og eksponeringsdesign fikk seg en artig annerledes-dag før sommeren.

På det svenske flaggets dag dro klasse 1FDA ut på togtur fra Narvik til Riksgränsen for å lære mer om lokalhistorie. Vi takker Per Henrik Mørk som tok imot dem på Narvik stasjon og viste frem modellen av Rombaksbotn som han har laget. På togturen opp til Riksgränsen kunne elevene få se både spor etter anleggstiden ved Ofotbanen og fra kampene om Narvik i 1940, og på Riksgränsen måtte selvfølgelig hele gjengen innom butikken for litt klassisk Harryhandel. Alt i alt ble det en hyggelig og lærerik tur som vi håper elevene kommer til å huske.