Mesternes Mester i solsteiken

Fem elever står på rekke mellom to tau på gressplen mens gymlærer sitter foran dem med en boks. En større mengde elever står rundt og ser på konkurransen. - Klikk for stort bilde Agnetha Olsson

Elevene på Solhaugen var heldige med været under årets konkurranse.

Som en av de siste aktivitetene før slutten av skoleåret pleier lærerne på Solhaugen å arrangere Mesternes Mester hvor elevene får konkurrere mot hverandre i ulike sporter og ferdigheter. Mandag 19. juni braket det dermed løs igjen i år. Det ble kjempegod innsats under knallblå himmel, og elevene viste at de fortsatt kan gi jernet rett før sommerferien.

Første øvelse startet med 19 elever, og etter fire øvelser stod det til slutt tre konkurrenter igjen før finalen. Clyde fra 3A, Sigurd fra 1HSB og Yehor fra 1GSA konkurrerte dermed om tittelen som til slutt endte med en seier til Yehor. Clyde endte opp på andreplass mens Sigurd fikk tredjeplassen.