Samarbeid med fremtidens sveisere og mekanikere

Tre amsatte fra bedriften Bamek holder presentasjon på storskjerm. - Klikk for stort bilde Merete Bolstad

Industribedriften Bamek fra Ballangen hadde lærerik dag sammen med elevene på teknologi- og industrifag.

Med 15 ansatte og 3 lærlinger er Bamek som driver med sveising, CNC, platesveis, service og produktutvikling en av de mange mulige fremtidige arbeidsplassene for elever som går på industrifagene. De har i flere år hentet lærlinger fra linjene til Narvik vgs og har et godt samarbeid med skolen.

Onsdag 9. februar tok de turen til studiested Oscarsborg for å holde presentasjoner og innlede et prosjekt sammen med VG1-klassene hvor de vil få være med på å lage et reelt produkt. Hva produktet er holdes fortsatt hemmelig, men det ble en meget lærerik dag for elevene som fikk spørre tre flinke Bamek-ansatte om ulike ting de lurer på om yrket (blant dem var daglig leder og leder for utvikling).