Samiske veivisere på Narvik vgs

Videre bilde som også viser litt av publikum under foredraget til de samiske veiviserne mens de snakker generelt om hva elevene forbinder med ordet "samer". - Klikk for stort bilde John Omland

En av årets deltakere fikk gjensyn med kjente trakter.

I uke 8 fikk vi besøk av Ida Emilie og Nathaniel fra Samiske veivisere. For Nathaniel fra Vassdalen ble det et gjensyn med kjente trakter (da han gikk på videregående hørte han til på studiested Frydenlund), mens Ida Emilie fikk oppleve flotte nordnorske omgivelser som står i en stor kontrast til hjembyen Lillestrøm. De var begge kjempeglade for muligheten til å snakke om samisk kultur og historie for elevene på Narvik vgs til tross for noen tekniske problemer på auditoriet vårt.

Samiske veivisere er et kjempeviktig tiltak for å gi ungdommen innsikt i hva det vil si å være same i dagens Norge, og vi ønsker dem hjertelig velkommen hvert år. Tusen takk til Ida Emilie og Nathaniel for besøket!

Les mer om Samiske veivisere på nettsidene deres: https://samiskeveivisere.no/

De to samiske veiviserne står foran prosjektorbildet og presenterer hvem de er og hvor de kommer fra på auditoriet på studiested Solhaugen,. - Klikk for stort bilde John Omland