Sommerhilsen fra rektor 2024

Nærbilde av rektor Anita Merete Sletbakk. - Klikk for stort bilde John Omland

Takk for innsatsen og for jobben du har gjort gjennom skoleåret som nå er over!

Gjør noe du har lyst til i sommer, og nyt ferien!

Kjære elever!

I løpet av skoleåret som er over er det gjort mye bra arbeid. Jeg håper at du som har vært elev hos oss kan se tilbake på skoleåret, klappe deg selv på skuldra og si til deg selv at du er fornøyd med innsatsen, og at du har gjort ditt beste. Hvis resultatet ikke er som forventet så er det alltid mulig å forbedre senere.

Karakterene dine sier ikke noe om hvem du er eller hvilke egenskaper du har: Om du er en god venn, om du er snill, gøy å være sammen med, til å stole på, omsorgsfull eller noe om andre interesser du har.

Når det er hverdager så har de aller fleste faste rutiner. På skolen venter vi på deg, og du møter de andre i klassen og er en del av et fellesskap. I ferien blir noen av de faste rutinene borte, eller forandret. For noen er sommerferien en pause, og du skal tilbake til skolen og fortsette til høsten, mens det for andre er en overgang til noe annet enten du skal flytte, begynne på en annen skole eller på en arbeidsplass.

Uansett hvordan det er for deg, så nyt sommeren, gjør noe annet, ha det litt gøy. Vær samtidig en god venn, vær hyggelig mot de du møter, vær inkluderende og snakk godt om andre. Hvis alle gjør det, så blir det en bra sommer.

Takk for innsatsen dette skoleåret, og lykke til videre, enten du fortsetter på skolen hos oss, eller har andre planer.

Ønsker dere alle en flott sommer!

Anita Merete Sletbakk, rektor ved Narvik videregående