Velkommen til skolestart 2021-22

Nærbilde av rektor Anita Merete Sletbakk. - Klikk for stort bildeVelkommen som elev ved Narvik videregående skole!

VG1-elever, innføringsklassen og påbygg har startsamtaler på egne tidspunkter mandag 23. august. Les i artikkelen for å finne ut mer.
VG2- og VG3-elever møter mandag 23. august kl. 09:00 på sitt studiested. Det blir full dag.

Det er en glede å ønske deg velkommen til Narvik videregående skole. Jeg håper at vi som jobber på skolen kan innfri dine forventninger til dette skoleåret. Vi som er ansatt på skolen vil gjøre alt vi kan for at du skal få et godt og lærerikt år.

Narvik videregående skole er en stor skole med 800 elevplasser på VG1, VG2 og VG3. Elevene er fordelt på tre forskjellige studiesteder: Frydenlund, Oscarsborg og Solhaugen. Du finner mer informasjon om de forskjellige utdanningsprogrammene under overskriften UTDANNINGSTILBUD på skolens hjemmeside narvik.vgs.no. På skolens hjemmeside finner du også en del kalt FOR ELEVER som inneholder ting som kan være nyttig for deg å vite.

Smittevern:
Skolen følger de retningslinjene som blir gitt av sentrale myndigheter (Utdanningsdirektoratet) [16.02.2024: Lenke fjernet da den ikke gjelder lenger], og av lokale myndigheter (Narvik kommune). Det blir mer informasjon om smittevern når du kommer på skolen. I utgangspunktet betyr dette at skolestart foregår under retningslinjer for grønt nivå. Grønt nivå betyr at skolehverdagen kan gjennomføres tilnærmet normalt. Mer informasjon blir gitt når du møter på skolen.

Skolestart for VG1, innføringsklassen og påbygg til generell studiekompetanse
I år blir skolestart gjennomført på en egen måte for elever som er nye på Narvik videregående. Gjennom første halvdel av uke 33 (mandag 16. august og utover) vil det sendes ut innkalling til startsamtale med din kontaktlærer. Denne startsamtalen vil foregår første skoledag (mandag 23. august), og tidspunktet vil du få når du får innkallingen. Dersom du er under 18 år inviteres foresatte til å komme sammen med deg.

VG2 og VG3 (utenom påbygg) starter mandag 23. august klokken 09.00, og det blir en full dag med faglige og sosiale aktiviteter. Oversikten over hvilket studiested man skal møte opp på finner man på bunnen av denne artikkelen.

Skoleskyss
Er du elev i videregående skole og har krav på skoleskyss, må du selv søke på nett om dette. Det gjeldet både 10. klassinger og de som allerede har skoleskyss. Så snart du har fått bekreftelse på at du har kommet inn på studiet må du søke om skoleskyss her: minskyss.nfk.no/

Lån / Stipend
Alle elever med ungdomsrett får utstyrsstipend fra Statens lånekasse. Husk at du selv må søke om stipendet etter du har møtt opp på skolen og tatt imot skoleplassen! Lånekassens nettsøknad finnes på lanekassen.no

Kjøp av skolepc, gratis skolebøker
Alle elever får en sms om ordningen for å kjøpe skolepc. I samme meldingen får man utlånsavtale for skolens bibliotek som sørger for gratis skolebøker.

Ta kontakt med oss dersom du har behov for hjelp:
Oscarsborg 75 65 65 00
Frydenlund 75 65 66 00
Solhaugen 75 65 67 00

For at du skal lykkes med opplæringen er vi avhengig av et godt samarbeid med deg som elev. Ta godt vare på skoleplassen din og bruk den muligheten du har fått til å skaffe deg en utdanning. Vi gleder oss til å møte deg på skolen og bli kjent med deg.

På nytt velkommen til Narvik videregående skole!

Anita Sletbakk

Under finner du en oversikt over hvor de ulike linjene befinner seg:

Studiested Frydenlund

• VG1-VG3 Studiespesialisering