Velkommen til skolestart høsten 2022

Velkommen som elev ved Narvik videregående skole! Første skoledag etter ferien er mandag 22. august.

VG1-elever, elever i innføringsklasse og elever på tilrettelagt videregående opplæring møter mandag 22. august kl. 10.00 på sitt studiested, dersom det ikke er gjort andre avtaler med den enkelte.

VG2- og VG3-elever, og elever på påbygg til generell studiekompetanse møter mandag 22. august kl 12.00 på sitt studiested.

Det er en glede å ønske deg velkommen til Narvik videregående skole. Jeg håper at vi som jobber på skolen kan innfri dine forventninger til dette skoleåret. Vi som er ansatt på skolen ser frem til å møte deg, og vil gjøre alt vi kan for at du skal få et godt og lærerikt år.

Hvor er de forskjellige utdanningsprogrammene plassert?

Studiested Frydenlund, villaveien 59:

• Idrettsfag og alpint
  • Studiespesialiserende utdanningsprogram

Vg1 møter kl. 10.00 i aulaen.
Vg2/ vg3 møter på sine klasserom kl. 12.00.

Det blir hengt opp informasjon ved inngangen, og det vil være noen som kan vise vei til riktig rom.

Studiested Oscarsborg, dronningens gate 68:

• Teknologi og industrifag vg1/ Industriteknologi vg2/ Kjøretøy vg2
  • Bygg og anleggsteknikk vg1/ Tømrer vg2
  • Elektrofag vg1/ Elenergi vg2
  • Restaurant- og matfag vg1/ Kokk og servitørfag vg2

Vg1 møter kl. 10.00 i kantina.

Vg2 møter kl. 12.00 direkte på sine klasserom.

Studiested Solhaugen, øvreveien 26:

• Innføringsklassen
  • Tilrettelagt videregående opplæring
  • Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign vg1/ Frisør vg2
  • Helse- og oppvekstfag vg1/ Ambulansefag vg2/ Barne- og ungdomsarb vg2/ Helsefagarbeider vg2
  • Påbygging til generell studiekompetanse

Vg1/ innføringsklassen møter kl. 10.00 i kantina.
Vg2/ vg3 møter kl. 12.00 i kantina.

På skolens hjemmeside finner du også praktisk informasjon som kan være nyttig for deg å vite under lenken For elever/lærlinger.

For elever og ansatte i videregående i Nordland vil det være noen nye ting ved skolestart i år. Blant de største endringene er at vi nå har byttet fra iSkole til et nytt system: Visma InSchool. Les mer om hva dette betyr på våre nettsider.

PC-avtale og avtale om lån av bøker

Fylkestinget har bestemt at alle elever som kommer rett fra grunnskolen og begynner i Vg1 skal bruke datamaskin innkjøpt av Nordland fylkeskommune. Informasjon om ordningen er beskrevet på fylkeskommunens hjemmeside Signere PC-avtale - Nordland fylkeskommune (nfk.no)

Egenandelen tilsvarer minimumssatsen for utstyrsstipend fra Statens lånekasse. Elevene får låne alle lærebøker på skolen gratis. Avtale om lån av bøker, lærebøker og annet læremateriell er administrert gjennom samme ordning som PC-ordningen.

Når inntaket av elevene er klart vil informasjon gå ut til elevene via sms. I sms-en vil det være lenke til kontraktsmodulen der utfyllende informasjon vil bli lagt ut.

Skoleskyss

Er du elev i videregående skole og har krav på skoleskyss, må du søke på nett om dette. Det gjelder både du som kommer fra ungdomsskolen og du har hatt skoleskyss. Mer om skoleskyss i videregående skole.

Lån / Stipend

Alle elever med ungdomsrett får utstyrsstipend fra Statens lånekasse. Mer informasjon. Lånekassens nettsøknad finnes på lanekassen.no

Ta kontakt med oss dersom du har behov for hjelp:

Oscarsborg 75 65 65 00
Frydenlund 75 65 66 00
Solhaugen 75 65 67 00

For at du skal lykkes med opplæringen er vi avhengig av et godt samarbeid med deg som elev. Ta godt vare på skoleplassen din og bruk den muligheten du har fått til å skaffe deg en utdanning. Vi gleder oss til å møte deg på skolen og bli kjent med deg.

På nytt velkommen til Narvik videregående skole!

Anita Sletbakk