Fritidstilbud og aktiviteter

Skolen har en meget aktiv elev og lærlingetjeneste som drifter aktiviteter og tilbud både i skoletiden og utenfor.

Narvik vgs har mange hybelboere og har egen buss slik at elevene som regel ikke er avhengig av skyss fra foresatte for å kunne delta på oppleggene. Veldig ofte foregår oppleggene enten på et av skolens tre studiesteder men det arrangeres også aktiviteter i samarbeid med lokale aktører.

Hybelboere får særlig fokus da vi ønsker å gjøre dem sosialt tryggere i Narvik, men vi ønsker selvfølgelig at også vanlige elever deltar. Beskjed om ulike aktiviteter legges som regel ut på skolens infoskjermer.

Etter skoletid er det også mulig å dra på Aktiv Fritid, et gratis opplegg som befinner seg på hjørnet av Brugata 4. Dette er drevet av miljøtjenesten på Narvik videregående og skal være en plass for elevene å møtes og bli kjent, hjelpe hverandre med lekser og holde på med ulike aktiviteter.

Miljøterapeut Greg Henning Iversen på studiested Solhaugen kan kontaktes på tlf. 48 03 47 42.